tisdag 2 april 2013

Hemmasemester inleds

Nu är det första egentliga semesterdagen för denna omgång, rent formellt. De fyra föregående dagarna var ju långhelg. Det är lite ovant att bara ha hemmasemester så här. Jag är ju ofta ute på resor. Det gäller att hitta balansen mellan att verkligen vila och ta igen sig och att ändå få vissa saker gjorda. Dock ger ju vissa moment en mental vila i sig att pyssla med.

Igår kväll fick jag klart en text, som jag satt som ett uppdrag åt mig själv. Ändå är det ett nöje i sig att sitta försjunken och koncentrerad med något flera timmar i sträck. Hoppas samma skrivarinspiration håller i sig under veckan. Jag har ett par texter till som jag skulle vilja jobba med. Det är lyxigt att hinna ta sig så mycket tid till det, vilket ofta är svårt under arbetsveckor.

Idag har jag stigit upp, utan stress. Ätit frukost. Satt mig vid datorn och tyvärr inte fått igång samma skrivarinspiration som igår. Ska nog skriva lite epost.

Genom mitt stora panoramafönster fram för mig ser jag det soliga vädret därute. Idag har jag ärenden på stan i två omgångar, så de cykelturerna får väl bli dagens motionering. Under helgen har jag promenerat massor. Härligt att hinna vistas utomhus mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar