söndag 21 april 2013

Underbara musikupplevelser och vårvackert Stockholm

Trött "artist" hemma igen efter konsertresa till grannlandets huvudstad. Det har varit en fantastisk helg på alla sätt och vis, men jag är enormt trött nu. Stupar nog i säng när som helst, men ska först i alla fall dricka upp mitt te. Passar samtidigt på att skriva några rader.

Det har varit en sån häftig, givande och annorlunda erfarenhet och upplevelse att delta i Ålands projektkörs A Tribute to Queen-projekt, som nu har avslutats efter dryga två år. Det har inte bara varit vanlig körsång, utan det är något mer speciellt med det hela. Så enormt stor kör med inte långt ifrån ett hundratal medlemmar. Det har varit teamwork på hög nivå med alla inblandade; solister, band, dansare, producent/dirigent, ljudtekniker - för att inte glömma fantastik publik. Till det trevlig, gemytlig och varm gemenskap. Långa övningssessioner och konserter tillsammans, både på hemmaplan och på resor. Häftig repertoar. Egentligen svårt att beskriva i ord upplevelsen, framför allt av scenframträdandena.

Extra bonus denna helg var också det solvackra vårvädret. Jag försökte passa på att komma ut så mycket som möjligt i pauserna igår.

Idag under förmiddagen gick jag längs härliga Norr Mälarstrand och en kanal i centrala stan. Njöt enormt av vårvärmen och fotograferade vattenvyer i den vackra staden. Det har byggts många nya, moderna byggnader i centrala Stockholm under de senaste åren. Flera caféer och restauranger har kommit till längs Norr Mälarstrand också, sen jag senast var där. Väldigt många stadsbor - och säkert några besökare också - var ute och joggade eller promenerade längs stranden. Några satt och njöt av utsikten.

Strosandes igår upptäckte jag en intressant, för mig ny, affär som heter Granit. Där fanns en massa praktiska bra-att-ha-grejer till hemmet. Köpte lite sådant som jag klarade av att bära, eftersom jag behövde ta mig runt i stan delvis med min packning. Vill gärna återvända dit en annan gång.

Goda vänner var bland konsertpubliken igår kväll. Det var jättetrevligt att hinna ses och umgås med flera av dem efteråt, speciellt när vi inte ses så ofta. Jag är också väldigt glad för att de ville komma och titta på vår show och ta del av det fantastiska som jag fått vara med om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar