måndag 15 april 2013

Film och konserter

Våren är nog här nu, om man ser till temperaturen de senaste två dagarna. Från gårdagens tio grader har det sen gått ner till fem, och det har regnat mest hela dagen. Efter en blöt cykeltur hem från jobbet var det skönt att byta om till mjuka kläder och sätta sig framför en dvd-film. Såg Susanne Biers Bröllop i Italien, som var bra. Relationsdrama i vackra landskapsvyer vid havet.

Igår däremot var det en vacker helsolig dag. Trött efter helgens tre fantastiska konserter, där jag var med och sjöng, gick jag ut på en liten promenadrunda på eftermiddagen. Jag klarade mig i alla fall med en fungerande hals och röst efter allt kurerande med örter och vitlök hela veckan. Dock var jag rätt hängig i kroppen från och till, men orkade ge fullt ös på konserterna. Båda lokaltidningarna gav jättefina recensioner idag. De berömde både solister, musiker och körens insatser. Det var ett härligt publikmottagande vi fick, vilken känsla att få vara med om :)

Igår kväll var jag på bio och såg Äta, sova, dö. Det är en svensk, prisbelönad film. Lite annorlunda, men jag tyckte den var bra. Trots en miljö med ekonomiskt knaprare förhållanden och arbetslöshet var den full av värme och vänskap. Huvudpersonen var en härlig, ihärdig och driftig personlighet.

Bion i min lilla småstad där jag bor visar mest såna mainstream filmer, så det var ett positvt inslag med lite smalare film här för en gångs skull. Hoppas det upprepas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar