torsdag 4 april 2013

Gardinplanering, solig ledighet och köksrensning

Idag fick jag lite smakråd i valet av gardintyg till sovrummet, så nu har alternativen sållats ner till två kandidater kvar :) Tygerna ska återlämnas till tygaffären på lördag, så imorgon måste jag ta det slutgiltiga beslutet. De blir rätt dyra, så det gäller att göra ett tillräckligt bra och långsiktigt fungerande val. Har också bestämt mig för att låta få de uppsydda istället för att sy själv.

Vad underbart med ledighet, konstaterar jag än en gång. I morse kunde jag inleda dagen, efter lite minifrukost, med en promenad i det soliga vädret. Jag har verkligen tajmat in bästa semestervädret. Solen har skinit hela dagarna sen min ledighet började med påskhelgen.

Idag när jag städade mina skafferier insåg jag att jag nog får inse att jag inte är någon köksmänniska - trots att jag går med mina ambitioner om att börja baka matbröd, laga mer mat, osv. Så mycket hade passerat bäst-före-datum, och en hel del av dessa inte helt nyligen heller... Jag som inte alls tycker om att kasta bort mat, fyllde ett par kompostpåsar. Hmm....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar