onsdag 3 april 2013

Fri tid och lite hemmafixande på gång

Skulle lugnt kunna vänja mig vid det här, att styra upp mina dagar helt fritt :) Inga väckarklockor och ta dagen som den kommer. Jo, lite ambitioner har jag nog haft med dessa semesterdagar till viss del, men kombinerar dem med friheten att slappa också. :)

Hade lite småont i huvudet i förmiddags, vilket kanske beror på att jag ramlade igår och slog i högra sidan på marken. Det är så isigt där man ställer cykeln utanför mitt hus. Har lite ont i arm-axelområdet. Som tur har huvudvärken nu lättat. Ska snart ut i det vackra vädret på en promenad.

Måste nästan dokumentera vad jag fått gjort gällande hemmet, eftersom en del av det inte nödvändigtvis syns. Idag lyckades jag, efter lite tips från en mer kunnig än jag gällande datorer, ladda ner något som heter VLC Media Player, så att jag äntligen kan titta på dvd-skivor även på min lilla dator. Behovet har blivit ytterst aktuellt nu när min vanliga dvd-spelare lagt av. Med min externa dvd-enhet till min minilaptop har jag inte lyckats få skivorna uppspelade tidigare. Nu när jag laddade ner programmet funkar det. Jag är så nöjd :)

Julgardinerna har äntligen åkt ner från köksfönstret, och andra har strykts och hängts upp. Idag när jag lämnade in min dvd-spelare för eventuell reparation - priset kommer avgöra - passade jag på att handla mat med bil för en gångs skull.

Jag har länge tänkt fixa mörkläggningsgardiner till mitt sovrum. I eftermiddags kom jag hem med en stor kasse full med tygprover och ska nu försöka ta något slags beslut. Hjälp, jag som är så velig med att bestämma mig ;) Får se om jag får ta hit smakråd. Det stora problemet är en knepig färg - som inte är favoritfärg tyvärr - på sovrumstapeterna. Det kommer att begränsa mig från att välja färger som annars skulle vara högre prioriterade enligt min smak. Jag har dock redan sett intressanta alternativ som även bör funka med de ljusturkosa väggarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar