tisdag 9 april 2013

Jobb igen och kurering

Jag ska vara frisk, har jag bestämt mig för. Har precis intagit en värstingkur mot förkylning. Jag kände lindrig halsont och väldig trötthet i slutet av arbetsdagen. Under fikat innan franskakursen kände jag ännu mer av det. Så efter min - idag rätt trevliga och givande - kurskväll gjorde jag i ordning grönt te med riven ingefära, honung och Carmolisdroppar i. Innan det intog jag en dos havtornssaft, som tydligen ska vara enormt vitaminrik. Så långt allt helt ok. Det som var mer djärvt var att jag tog några klyftor färsk vitlök och tuggade i mig. Oj, vad starkt det var. Trodde jag skulle bränna tungan ett tag. Jag åt vitlöken innan min te och macka - det godaste sist, tänkte jag :)

Något som också ska vara bra mot förkylning är olja med tea tree oil droppar i, har jag hört. Det ska smörjas på tunnare delar av huden. Tänkte göra det innan jag går och lägger mig... :) En extra anledning till att verkligen behöva hålla mig frisk och full av energi är helgens tre konserter, där jag ska vara med och sjunga.

Nu är jag i full gång med en vanlig arbetsvecka efter min välbehövliga semestervecka, som jag hade direkt efter påskhelgen. Det var underbara vårlika dagar, då solen sken från morgon till kväll i stort sett hela tiden. Nu inför jobbstart blev vädret sämre. Natten till igår hade det snöat och dagen var mulen. I morse var det minus fem grader, när jag skulle till jobbet. Så min semestertajming var väldigt lyckad även vädermässigt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar