måndag 22 april 2013

Ännu lite Stockholm...

Trots en god natts sömn har jag varit väldigt trött idag. Det hänger nog kvar ännu efter den intensiva helgen. Idag efter jobbet har jag tittat på en småmysig film, som heter Flipped. Helt lagom för det här "moodet". Tror att det får bli ännu en tidig kväll i säng.

Måste ännu backa till helgen lite. Det var jättemysigt med långfrukost på hotellet igår. De hade ett väldigt bra frukostbord och jag hade trevligt sällskap av några från kören och en av solisterna.

Utsikt från mitt hotellfönster på Amaranten
Jag som skulle ha sovmorgon vaknade alldeles för tidigt, vrålhungrig och kunde inte somna om. Lika bra var det att bege sig ner till frukosten. Det var inte så många från vårt gäng där ännu så dags, så vi som var där satt och pratade länge i lugn och ro. Senare började fler droppa in vartefter. En och en halv timme satt jag där nästan, hämtade lite av varje att äta och dricka. Från ett tidigare besök där kom jag ihåg att de hade så man kunde grädda våfflor, så det passade jag på att avrunda frukosten med till sist :)

Det var en mysig omgivning runt hotellet upptäckte jag när vi sen med bussen åkte där i krokarna innan vi lämnade området och staden. Under min promenad igår, till viss del inte heller så långt från hotellet, tyckte jag det var så vackert med alla vackra speglingar i vattnet. Häftiga symmetrier bildade de ibland också.

Jag är lycklig för att jag har såna goda vänner, och det gör mig fortfarande glad att flera av dem kom för att lyssna på vår konsert och träffa mig i lördags. Jag fick en bukett fina blommor, en jättetrevlig överraskning. Jag var lite orolig över att de kanske inte skulle överleva resan hem och dessutom en natt på hotellet innan det. Det gjorde de som tur var, så nu har jag de vackra tulpanerna och videkissarna i min favoritvas här i vardagsrummet. Ett trevligt minne från den hellyckade helgen. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar