onsdag 1 maj 2013

Helsingfors och lite annat

Oj vad det har varit mycket på gång den senaste tiden. Har varit inte riktigt hunnit ta mig tid till att skriva så som jag hade önskat. Nu är det helg mitt i veckan, ett skönt avbrott i vardagen, som dessutom denna gång följs åt av ett par semesterdagar som jag lagt in. Välbehövligt med dessa "avkortade" veckor nu. Är lite grundtrött efter en intensiv höst och vinter.

Det håller på att uppdateras en massa till min mobil via datorn nu. Sen en tid tillbaka har det varje gång jag kopplat ihop telefonen med datorn för fotoöverföring signalerats om nya uppdateringar som kan ta minst en halvtimme att genomföra. Jag har de gånger inte haft tid, men nu har jag det igång sen säkert över en timme. Det verkar vara tre uppdateringar genomförda så här långt. Undrar hur länge allt detta kommer ta. Hade inte tänkt bli kvar här hela eftermiddagen...

Andra halvan på förra veckan var jag på en trevlig jobbresa till Helsingfors som hör till en av mina favoritstäder. Som vanligt var det väldigt intensivt utbildningsprogram, men lite hann jag ta mig ut i det vackra vädret i torsdags kväll innan middagen. Det var bra tajmat egentligen, för fredagen var mulen så gott som hela dagen, och det regnade hela eftermiddagen fram tills jag skulle åka hem.

Vi höll till på Skatudden, smidigt nära till båten. Hade gärna stannat på orten över lördagen också, men då var jag uppbokad på annat här hemma. Jag hann i alla fall träffa en god vän en stund i hamnen innan färjan hem gick på fredagkvällen.

Nu är det fyra uppdateringar gjorda i mobilen, den bara fortsätter... Det går inte att använda telefonen samtidigt heller. Jag ska så småningom behöva kolla upp tider om eftermiddagens träff med vänner.

Jag fyllde nog min shoppingkvot rejält för en tid framöver under slutet av förra veckan. Hittade en massa fina kläder i taxfreen på båten både på dit- och hemvägen (det var olika färjor). På söndagen var jag ännu på ett nytt shoppingcenter som öppnat på min hemö, där jag fyndade lite till...

Jag har läst ut en väldigt bra bok inom några dagar. Det är Miika Nousianens Metsäjätti. Nu är mobilen färdiguppdaterad. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar