måndag 13 maj 2013

Ledig, men trött efter ännu en resa

Börjar dagen med lite "mjukstart". Sovmorgon, frukost och nu kaffe i soffan. Vet inte hur det skulle gått, om jag inte hade varit ledig idag. Så trött är jag. Har varit i Sverige över helgen - bara korthelgen, för jag jobbade klämdagen i fredags. Det är alltid trevligt att åka och träffa vänner, men resorna med allt vad det innebär tröttar ut mig, när jag så ofta behöver resa även i andra sammanhang. Anledningen till att jag åkte just denna helg var att jag var bjuden på en födelsedagsfest. Det är trevligt med alla återseenden med vänner man inte ser så ofta. Kom hem sent igår kväll.

Tyvärr har jag en del "borden" som behöver fås klart idag. Vill ju egentligen bara göra vad som faller in på en semesterdag, men får väl försöka hitta en balans. Deklarationen är ett av måstena. Packa upp väskorna från resan vill jag få gjort. Vissa ärenden, som behöver fixas dagtid, borde jag ringa och ordna med nu när jag för en gångs skull hinner. Ett gammalt litet bord skulle behöva köras iväg, men de har nog kvällsöppet torsdagar dit det ska föras. Hmm... får se hur långt jag kommer med allt. :)

Igår när jag skulle köra till hamnen från min gamla hemstad hamnade jag i värsta rusningstrafiken. Jag hade väl anat att det kan vara det, eftersom det varit kristi himmelfärd och många tagit långhelg, men det är alltid svårt att förutse vidden av trafikstockningarna, speciellt när jag sällan kör där. Som tur finns det många motorvägsavfarter i staden jag åkte ifrån, så jag tog av vid följande avfart och åkte en liten omväg via gamla Stockholmsvägen istället, där det flöt på bra. Ett par mil fick jag dock, på motorvägen sen igen, delvis krypköra. Jag hade dock bestämt mig för att inte stressa upp mig över situationen, så det gick bra. Resan, som man i bästa fall kan göra på cirka en och en halv timme, tog lite över två timmar. Jag hade åkt med god marginal.

Jag är tacksam att jag över huvudtaget klarade av att köra så bra, för jag hade värsta migränen hela eftermiddagen och kvällen igår. Det hjälpte väldigt trögt med huvudvärkstabletter och mina små försök att vila lite. Vad himla hjälplös och eländig man blir när man mår sådär. Får försöka komma ihåg att vara tacksam nu när jag mår bra och klarar av saker och ting igen - trots lite trötthet ;)

Vad underbart somrigt det har blivit. Jag och min kompis tog långa promenader under helgen och satt ute på terassen och njöt av värmen. Ska ta mig ut vid något tillfälle idag med. Balkongmöblerna skulle jag vilja få ut också. Får se när det hinns med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar