fredag 3 maj 2013

Trött semestrares funderingar...

Gör en liknande start på dagen idag som igår, frukost och fika i lugn och ro, och lite skrivande efter att ha förflyttat mig med kaffekoppen från köket till vardagsrumssoffan. Jag känner mig sådär allmänt "grundtrött" över huvudtaget just nu. Kanske sviter efter en tuff och hektisk höst och vinter, eller nåt. La ner ambitionerna igår att få så mycket fixande gjort här hemma. Det är lite svårt ibland att hitta den där balansen mellan att bara slappa och att få såna "borden" gjorda. Man måste bara inse att vilan och slöandet också fyller en viktig funktion, och göra det med gott samvete...

Jag har verkligen haft tur med semesterväder de senaste gångerna - vid påsk och så nu. Solen skiner idag igen, så jag ska nog ännu ta mig ut på promenad, när jag fått upp farten lite.

Igår kväll var jag på en trevlig konstvernissage med grafik- och keramikverk. Utställarrna har varit på ön Källskär i Kökar, dit konstnärer kan söka sig till en stipendievecka i en stuga. Efter vernissagen tog jag en omväg hem längs vattnet och passade på att fotografera. Visst blir det lite repriser igen på vissa motiv efter alla mina fotorundor här i trakterna, men det är ju så vacker omgivning här. Vad blått det är förresten, konstaterar jag när jag tittar på innehållet i mina fotomappar i datorn, där många bilder är tagna i havs- och vattenmiljöer.

Förutom simning i badhuset och mysiga cykelturer - när jag transporterade mig själv fram- och tillbaka i det vackra vädret - sjöng jag också en hel del igår och pratade med flera vänner både i telefon och vid kortare möten. Så det blev en hel del mysigt gjort för mig själv i alla fall, trots att jag inte kom så långt med hembestyren... Allt har väl sin tid ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar