fredag 31 maj 2013

Sommar och punka

Åh, vad begränsad jag känner mig utan en fungerande cykel. Det tar så mycket längre att ta sig runt till fots. Bilen känner jag inte för att ta i onödan. I morse när jag skulle till jobbet upptäckte jag hur lite luft det var i framdäcket på cykeln. Det var bara att ställa in den i förrådet igen - hade som tur inte hunnit mer än att sätta mig på cykeln och trampat något varv - och promenera till jobbet. Likaså nu ikväll, när jag var klar med mina aktiviteter på stan efter jobbet. Får lämna in cykeln imorgon för lagning. Jag klarar av att byta bildäck utan större problem, men att laga punka på cykeldäck har jag aldrig försökt lära mig... Som tur erbjöd en kompis att jag kunde låna hennes ena cykel tills min är lagad, jättegulligt. Det verkade vara köer hos cykelverkstaden - en och en halv veckas väntetid, sa de när jag ringde idag.

Himmel över Tammerfors i söndags
Det var en riktigt somrig dag här idag. Hade en trevlig lunch med en kompis, då vi satt ute. Det var nästan för varmt att sitta i solen, men härligt att kunna göra det. På kvällen har jag också suttit delvis utomhus, vid vattnet.

Ska försöka komma i säng i hyfsad tid idag, så att min rytm till slut normaliseras efter flera för korta nätters sömn och diverse resande nattetid... Det var ändå inspirerande med min jobbresa tidigare i veckan, trots att det också sliter. Har varit vid gott mod på jobbet och orkat rätt bra. Igår hjälpte jag en kompis att flytta, som nu tyvärr hamnar på andra sidan Finland. Sorgligt med avsked, men säkert ses vi igen även om det inte blir så ofta nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar