lördag 25 maj 2013

Balkongsäsong inleds med flitmorgon

Idag har jag äntligen invigt min balkongsäsong. Känns som ovanligt sent på året, för jag trivs verkligen med att sitta här ute, vilket jag alltså gör nu. Sen ligger jag ju efter med en hel del moment i mitt liv - tänker på hemmet mest - just nu, så det här är ändå ett stort framsteg ;)

Har haft en flitmorgon, då jag satte igång med tvättstuga i stort sett direkt när jag väl orkat upp efter en sovmorgon. Parallellt med att tvätten snurrat där, har jag fått lite gjort hemma också. Slängde bort resterna av förra årets torra pelargonkvistar, som råkade bli kvar hängande i sin kruka över vintern... Jag sopade balkonggolvet, dit jag sen la mattan som jag hämtat upp från förrådet. Det blev årets första balkongfrukost innan jag hängde upp min tvätt på torkställningar här. Det har torkat väldigt fort här i solen. I tvättstugan hänger de större sakerna, bland annat bäddmadrassen som blev tvättad idag.

Utsikt från glasverandan, ÅSS
Förutom att jag ännu har en hel del kvar med mina ambitioner att få bortrensat en massa saker från lägenheten, insåg jag idag hur mycket som egentligen borde kastas bort från mitt förråd också. Tyvärr har vi bara såna otäta uteförråd, som är helt kalla och fuktiga på vintern, så det begränsar enormt mina möjligheter till förvaring. Därav onödigt många saker i själva lägenheten, som annars kunde förvaras i förråd. Hur som helst märkte jag att vissa grejer, som egentligen kunde användas ännu, har blivit så äckligt dammiga där, så jag får börja göra mig av med dem...

ÅSS igår kväll
Idag är det en sån vacker helsolig dag, efter en väldigt mulen vecka. Det känns alltid så trist att behöva dona med hemsysslor, när jag hellre skulle befinna mig ute. Idag har jag i alla fall prioriterat hemmet, men ännu återstår en hel del fixande här också. Vill dock ta mig ut på en promenad snart. Det här med balkongvistelse gör det väl lite till en kompromiss också - har fått vara "halvute" i alla fall, eller nåt ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar