tisdag 7 maj 2013

Ny livsfas på gång...

Nu är det officiellt, något som jag själv vetat ett tag. En livsförändring på gång till hösten. Jag har fått studieledigt från jobbet. Ser så fram emot att hyfsat snart få en livsperiod där jag mest ansvarar över mig själv, efter många år med ansvarsfulla jobbpositioner. Underbart. Självklart ställer heltidsstudier sina krav också, men jag kommer ändå kunna styra mina tider mycket mer än idag och, som sagt, inte behöva ansvara över andra.

Det här känns jätteviktigt för mig, som länge känt att jag behöver "pausa" lite från mitt vanliga vardagsliv. Jag hoppas få mer tid och ork till andra bitar i livet också. Språk och skrivande har länge varit viktiga delar i min tillvaro, och nu kommer jag kunna ägna mig åt språkliga studier. Fortsättning följer så småningom, om några månader...

Idag har det varit jättehärligt, nästan somrigt väder. Uppåt femton grader är det nu på kvällen. Det var en typisk fin kväll som skulle passat för en after work drink på en terass - i lä då helst. Jag cyklade dock hem, men var sen en sväng till stan för att gå på konstvernissage. Nu en tv-kväll i soffan. Trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar