lördag 18 maj 2013

Vår, hemmahelg och lokalt ölbryggeri

När jag tittade upp och ut här från soffan upptäckte jag hur grönt trädet utanför min balkong blivit. Lite glest ännu, men senast jag noterade trädet var det rätt så kalt. Det har gått fort med all blomninng och utknoppning när det väl nu kommit igång.

Underbart med helg, och lyx med hemmahelg dessutom. Jag uppskattar så mycket att inte behöva resa någonstans. Mitt liv består och har länge bestått av så himla mycket packande och resande, så jag är ganska så mättad. För övrigt lider jag nog faktiskt också av någon lindrigare utmattning nu, som hopat sig efter en lång, hektisk och krävande period i livet. Jag är extremt och nästan onaturligt trött just nu. Försöker överleva så gott det går. Ser som tur en ljusning med både tidig sommarsemester och tjänstledighet i höst.

Vi hade en trevlig kväll igår, då vi firade av en kollega, som också har blivit en vän, som nu ska flytta till en annan ände av Finland för nya spännande utmaningar. Vi besökte vårt lokala ölbryggeri, Stallhagen, mysigt beläget ute på landsbygden. Till middagen hörde ölprovning, ihop med passande förrätter. Igår lanserades en ny ölsort också, Blueberry Ale, som jag tyckte var god. Maten smakade väldigt bra, hela vårt gäng var nöjda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar