torsdag 16 maj 2013

Sommarkänsla, gröna smoothies och annat positivt

Jag har varit otroligt trött hela veckan, men för övrigt är mycket positivt just nu. Äntligen har vi lite sommarkänsla här, efter en lång, kall vinter. Just nu är det 20 grader i skuggan. Mycket sol har det varit och det blommar nåt underbart på många håll. Måste ta med kameran imorgon och fota vid vår esplanad på stan. Där är det en extremt vacker blombädd över så gott som hela gräsmattan... Parksäsongen är också inledd för min del. Jag har för vana att en del av lunchen sätta mig i parken och läsa bok under sommarsäsongen. Årets första gång blev igår :)

Sen en tid tillbaka har jag min ambition att försöka övergå till att äta mer nyttigt. Mest är det tyvärr ännu bara på ambitionsnivå... Dock gjorde jag igår i ordning en "grön smoothie". Jag lånade en bok Grönt för livet - Inspiration till ett friskare liv med gröna smoothies, av Victoria Boutenko. Har inte läst så mycket mer än introt till boken ännu, utan istället hoppade jag till sista sidornas smoothierecept på en gång. Efter att ha varit förbi mataffären igår efter jobbet, tillagade jag den första av dem. Det blev jättegott, och jag är inspirerad att prova fler.

Det jag också skulle vilja är att övergå mer till att laga mat själv istället för att äta så mycket av dessa djupfrysta färdigrätter, vilket det ofta blir i den hektiska vardagen. Matbröd har jag också nämnt tidigare att jag skulle vilja baka. Fortsättning följer nån gång...

Jag fick ett positivt mail idag. En tidning ska inom en snar framtid publicera en fiktiv text som jag skrivit. Jättekul känns det. Kanske inte så stort i sig, men i min lilla värld känns det väldigt stort och speciellt ;)

I helgen blev jag introducerad i Wordfeud, som jag nu från och till försöker lära mig mer av. Dock blir mina spel långa processer, eftersom jag sällan sitter länge i taget med mobilen. Kul är det hur som helst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar