torsdag 2 maj 2013

Ledig vårdag

Vilken lyx med lediga dagar :) Tänk att få sova ut först, fika och äta frukost i lugn och ro. Fixa något telefonärende om man orkar. Jag är alltså ledig idag och likaså imorgon. Har varit lite väl seg på förmiddagen för att få någon nytta gjord, vilket jag egentligen hade önskat, så det fick bli en "slappastart" på dagen till en början. Sen fick jag lust att ta mig till badhuset, vilket jag också gjorde. Även det är en stor fördel, att kunna åka och simma dagtid och slippa trängsel. Njöt mycket av simningen och bastun efteråt.

Har nu cyklat hem i solskenet, omvägen via mataffären för mjölken är nästan slut. Det borde väl vara vårtemperaturer egentligen, men hade för säkerhets skull mössan på ännu, över mitt fuktiga hår. Det är strax över tio grader i skuggan och lite vind var det tidigare i alla fall. Det börjar bli dags att ta ut balkongmöblerna för att maximalt kunna utnyttja den relativt korta balkongsäsongen vi har. Nu är plötsligt de sista isarna borta också. När hände det egentligen? Tyckte de nyss var där...

Jag har stora förhoppningar att jag någon gång lyckas ordna mitt liv och min försörjning på så sätt att jag faktiskt kan planera mina tider och min dagsrytm friare än nu. Fortsättning följer så småningom... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar