torsdag 23 maj 2013

Shopping och humorglasögon

Ska försöka få ner några rader innan jag är alldeles för trött för det. Är redan i riskzonen känner jag... Ville dock få i mig lite att äta innan jag intog soffpositionen. Idag fick jag äntligen ett mindre bord bortfört till ett möbelreturställe. Det har varit på väg en tid nu... På torsdagar har de kvällsöppet, så jag hann bra med det efter jobbet. Jag och min kompis passade på att åka till ortens nya shoppinggalleria för matvaruinköp och för en titt på nyöppnade Clas Ohlson.

Oj, vad vi kände oss som ivriga, imponerade småstadsbor, där vi gick omkring och förvånades över alla nymodigheter som Clas Ohlsons utbud omfattade. Numera är jag ju faktiskt en riktig småstadsbo, fast jag nästan hela livet bott i en mellanstor stad i en storstadsregion ;) Jag visste förstås sen innan att butikskedjan har en massa bra-och-ha-grejer av diverse slag, men nu var det ett tag sen jag besökte en Clas Ohlson, och en hel del nytt hade det hunnit komma. Den rosa söta vad jag trodde var en smörgåsgrill visade sig vara en "muffin and cup cake machine" eller liknande ;) Eller om det nu stod på blandad engelska och svenska, minns inte.

Ja, vad lättroade vi kan vara ibland, konstaterade jag och min kompis ikväll. Vi och några till var på Humorlandskampen igår, som för första gången gick i Mariehamn också. Det är tydligen ett populärt evenemang i svenskfinland sen flera år tillbaka. Nytt för mig. Förutom de två svenska och de två finlandssvenska komikerna som tävlade, var också han som höll i mellansnacket, Stan Saanila, riktig skojig. Han tyckte det var bra att komma ihåg att ha humorbrillorna på var man än är. Han gav exempel på hur hans besök på jakt efter Panadol på apoteket blev till ett skämt som publiken skrattade åt. Så det är de där humorglasögonen som jag ska försöka komma ihåg att oftare ha på mig, så kanske livet ibland kunde kännas något mer lättsamt ;) Hur som helst var det dessutom riktigt trevligt att handla i sällskap med en vän istället för ensam.

Vädret har efter en solig och varm säsong varit rätt mulet och lite kallare denna vecka, men jag pryder bloggen med lite solbilder från helgen, då jag bland annat besökte det natursköna Ramsholmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar