lördag 1 juni 2013

Diverse fixanden idag

Några rader en mulen dags kväll. En rätt kvav, delvis regnig, cirka 20-graders dag har vi haft. Jag och en kompis promenerade till stan idag för att lämna in min cykel för lagning av punkan. En annan verkstad som jag fick tag i, kunde erbjuda lite snabbare service, så på måndag får jag tillbaka cykeln efter jobbet :)

Vi var sen och handlade mat och en stol till min balkong i den nya shoppinggallerian. Nästan så det börjar bli en tradition av sällskapsshopping, när vi nu för tredje gången på kort tid åker dit tillsammans ;) Det är betydligt trevligare att handla ihop än ensam.

Från hotellfönstret i Tammerfors
Ibland kan jag nästan vara lite lättad när det är en mulen dag under en helg, så att jag har ro att stanna inomhus och få lite gjort hemma. Annars vill jag bara ut om vädret är fint. Idag blev det dock inte fullt så mycket fixat i lägenheten som hade varit önskvärt, men lite dock. Eftersom jag så ofta beklagar mig över mitt kaoshem, måste jag emellanåt också rapportera vad jag faktiskt får gjort ;) Disken diskad, badrummet tvättat och har nästan helt grävt fram mitt köksbord från under tidnings-etc-massorna. Någon liten hög återstår ännu, men jag prioriterade att övergå till trevligare sysslor... :) En ny dag imorgon.

Har nog sagt det ett antal gånger på sistone, men jag är så nöjd igen över att vara hemma och inte på resa. Förra söndagen gick ju åt till att packa för jobbresan och resa iväg under eftermiddagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar