torsdag 13 juni 2013

I väntan på semesterkänslan...

Ålandstårta i söndags
Kan inte påstå att den riktiga semesterkänslan ännu skulle infunnit sig... Utanför hemmet öser regnet ner och det blåser rätt kraftigt. De senaste dagarna har gått åt till en hel massa fixanden av ärenden, både via telefon och via besök på olika ställen - optikern och bilbesiktningen för att nämna några.

De flesta veckor har på sistone varit så intensiva, så att alla dessa ärenden inte hunnits/orkats med förrän nu när jag är ledig. Lite mer avslappnad kan jag dock känna mig nu, när jag inte har arbetstider eller sånt ansvar att hålla reda på :) Det kommer nog ta några dagar ännu, innan jag "jobbat bort" den värsta tröttheten som nu hunnit lagrats.

Hur som helst är det sunt och viktigt att få stanna upp lite. Det finns anledning att framöver fundera över hur man kunde få livet lite mer harmoniskt i vardagen också. En bättre balans mellan arbetslivet och livet i övrigt vore ett betydande steg. På det personliga planet vill jag bli bättre på att ta livet lite lättsammare och vara snällare mot mig själv. Sänka kraven lite. Jag hoppas att min studieledighet i höst ska hjälpa mig ytterligare på den vägen. Hur som helst är det nog i alla fall en nyttig åtgärd i mitt liv.

Tröttheten förmodligen i kombination med det gråa vädret får igång lite deppkänslor, vilket också drar ner farten och motivationen.

Hann med ett trevligt Skype-samtal precis just, så nu piggnade jag till lite :)

Har läst ut Liselott Willéns Sten för sten, som jag tyckte var bra. I början hade jag mina funderingar, men kom sen bra igång med den, och jag tycker den höll som helhet. Har läst andra bra böcker av henne tidigare också. Ska försöka hitta någon passande semesterläsning nu. Ska nog se över mina egna hyllor som omväxling till alla biblioteksböcker. Det finns en hel del oläst där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar