onsdag 26 juni 2013

Mysig tillvaro trots lite "slit" ;)

Vilken lyx att kunna unna sig en sån här återhämtningsvecka i en underbar miljö. Byn ligger i en vacker naturskön omgivning, i en dal mellan höga berg. Området är rikt på källvatten. Utanför mitt logirum hörs vattenfallets brus.

Vissa stunder, när vi håller på med för min stela och oviga kropp mer krävande yogapositioner, kan jag fråga mig varför jag frivilligt utsätter mig för dessa tuffa sysslor på min semester ;) För viss disciplin fordras ju för att aktivt delta i två timmars yogapass två gånger om dagen under en hel vecka. Start kl 8 på morgonen dessutom!

Av erfarenhet vet jag dock hur mycket välmående detta ger, både fysiskt och på ett inre plan, så det är värt det. Vår oerhört duktiga yogaledare gör passen otroligt bra, med fin balans och variation i tuffhetsgrad. De långa avslappningsstunderna känns också som fina belöningar.

Försöker påminna mig ofta om att riktigt vara i nuet och njuta av det trevliga livet här, vilket jag nog lyckas med rätt bra. Tillvaron mellan yogapassen är slapp och behaglig. Den vegetariska maten supergod :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar