tisdag 11 juni 2013

Semester, glass och promenad

Äntligen så välbehövlig semester! Knappt så jag fattar det. Har varit så insnöad i intensivt arbetande den senaste tiden och ofta totalslut på kvällarna, så jag nästan inte orkar tänka klart. Lämnade jobbet cirka kvart i sex ikväll. Skulle lugnt somna om jag la mig nu, men lite trist att lägga sig så tidigt den första semesterkvällen... ;)

Utsikt från landskapsregeringshuset
Har i alla fall haft en trevlig start på ledigheten med årets första kulglass på stan, där jag och en kompis satt i solen och åt. Ett välbehövligt avbrott innan ankomst till mitt lite kaotiska hem från den hektiska arbetsdagen. Efter macka och te hemma gick jag en liten promenadrunda i den vackra, gröna omgivningen här. Gick och lyssnade på bra musik. Jätteskönt var det, att tvinga sig ut lite trots trötthet.

Flaggor och ballonger ingick i söndagens firande
Nu på kvällen var det 17 grader varmt på skuggsidan utanför min lägenhet, då jag gick ut. Lite frihetskänsla när man klarar sig mer lättklädd. Såna kontraster mellan natt- och dagstemperatur - och mellan sol och skugga likaså... I morse frös jag om händerna när jag inte tagit på mig handskarna på väg till jobbet cyklandes.

Får se om jag ännu orkar avsluta kvällen med en film kanske. Har några hemma från biblan.

I veckan väntar diverse måste-fixanden, så som bilbesiktning, bankärenden, ansökningar att fylla i, etc... Hmm, får försöka hinna med något roligare mellan dessa också ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar