måndag 10 juni 2013

Självstyrelsedag igår

Nästsista arbetsdagen innan semestern avklarad. Imorgon väntar troligen en lång dag, för ännu ska en hel del fixas innan jag är färdig att lämna jobbet för några veckor. Är såå trött.

Sommarkänslorna har lite mildrats av att vantarna fick tas fram i morse för att värma händerna under cykelturen till jobbet... Märkte igår kväll att det blivit lite svalt igen. Runt tolv grader var det i morse. Och en hel del regn kom under dagen.

Igår var jag för första gången under mina år här på Åland och deltog lite i självstyrelsedagens firande. Jag och min kompis cyklade in till centrum för att äta lite Ålandstårta, som det brukar bjudas på. Just när vi kom dit började ett band spela på torget. Det var en hel del folk i rörelse. Inne på landskapsregeringens byggnad var det program, som vi insåg lite sent att vi kunde gått och tittat på. Vi fick sen efteråt gå in och titta på lokalerna, där jag aldrig varit innan. Det finns mycket fin och intressant konst på väggarna där, av flera olika konstnärer.

Lagtingets plenisal
Vi fick också se presidenten och hans tjusiga unga fru, till och med på väldigt nära håll, då de kom ut ur regeringsbyggnaden för att ta sig vidare med buss. Hade tyvärr inte kameran redo då, så som många andra runt omkring mig ;)

Det var program på olika håll på Åland igår, och vad jag förstod hade nog även presidentparet varit på annat håll innan Mariehamn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar