måndag 30 december 2013

Inplanerade fixanden blir välbehövligt slappande

Ibland när jag åker iväg till familjen för någon långhelg eller så, brukar jag tro att jag ska hinna med diverse små fixanden, som jag annars haft svårt att få in i mitt livsprogram. Denna gång hade jag bland annat med mig nästa års kalender, dit jag skulle föra över sådant som redan är inbokat till nästa år, som nu endast står i årets almanacka. Att maila till vänner eller fixa annat vid datorn är också sånt jag tror att jag ska hinna. 

Som så ofta är det mycket jag inte hann denna julhelg heller. 2014 års kalender är fortfarande oöppnad och blank. Inte ens meddelanden fick jag iväg till så många, som jag hade tänkt. En kursanmälan via webben återstår ännu att lägga in.

Vad jag däremot har hunnit med är att slappa en del, läsa skvallertidningar, umgås med familj och vänner, och se en hel del filmer. Vad jag också hunnit med är att emellanåt inte göra någonting, vilket också är viktigt och dessutom lite av lyx efter en intensiv pluggperiod nästan ända fram till jul. Välbehövd sömn har jag dessutom fått stora doser av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar