lördag 14 december 2013

Livsvägsval och följa hjärtat...

Wherever you go, go with all your heart. Citatet är från en yogitepåses etikett. Jag tycker det är en väldigt bra påminnelse, inte minst för mig själv men säkert för många andra också. På sistone har jag nog mer och mer styrt åt det hållet, men inte utan att det kostat på enormt. Ens egen väg är inte alltid samma som andra vill gå. Det viktiga är ändå att vara sann mot sig själv. Jag har nog alldeles för mycket försummat det periodvis i mitt liv. Ibland har man inte möjlighet för alternativ, som känns trygga nog just då, och man väljer kanske att trampa på i "fel spår" ett tag. Troligen får man något nyttigt med sig från det också, även om man inte alltid ser det på en gång. Som sagt, temat är väldigt aktuellt, och jag får säkert anledning till att återkomma.

Nu pustar jag ut efter dagens tenta. Den var inte fullt så svår som förra veckans. Tvärtom var den rätt trevlig, när det gäller uppgiftsurval, men lite väl lång för att jag  tillräckligt bra skulle hinna gå igenom uppgifterna. Många var av slaget analysera, och då behöver jag tid för att tänka igenom. Hur som helst känner jag mig lugnare inför resultatet denna gång.

Det har varit en enormt turbulent tid mentalt de senaste veckorna, förutom att det är den mest hektiska tiden i studierna. Väldigt viktiga livsfasbeslut har växt fram. Emellanåt har jag hållit på att gå sönder av oro och rädslor. Andra stunder har jag känt mig väldigt lugn och trygg i det jag kommit fram till. Många långa samtal med fantastiska, kloka vänner har också hjälpt till att vända på perspektiven.

Imorgon får det bli paus från pluggandet, för att på måndag sätta igång att förbereda mig inför nästa lördags tenta... Ska försöka röja fram lite ordning i papperskaoset här ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar