lördag 21 december 2013

Tenta, shoppinggalleria och tomhet


Vet inte riktigt vad jag känner just nu. Idag har jag äntligen gjort klart årets sista tenta, och förhoppningsvis även terminens. Terminen är egentligen slut först en bit in i januari. Som så ofta efter att ha ansträngt sig och pluggat intensivt en period, blir det någon slags nästan tomhetskänsla när allt är klart. Jag tog en sen middagsvila, när jag kommit hem under tidiga kvällen. Det är efter den som jag nu har hållit på att återhämta mig här på soffan en stund...

Efter tentan följde jag med en kompis till ortens shoppingcenter för ett par småärenden, som vi kombinerade med sen lunch och fika där. Det var en jättebra idé av henne. Vi träffade många bekanta, som vi uppdaterade lite nyheter med. Riktigt uppiggande att komma ut bland folk, efter att ha tillbringat mycket tid hemma med pluggböckerna. Vi skojade, att det är köpcentret som får bli vårt sociala mötesställe ;)

Det var såna vackra färger på himlen i morse, när jag skulle iväg. Passade på att ta några foton från min balkong. Det är en mild december vi har. Runt fem grader på dagarna. Mer höstlikt än vinter. Den vackra morgonen följdes av en regnig eftermiddag. 

Egentligen vore min önskan att få ordning runt omkring mig här i hemmet. Soffan med omnejd översvämmas av diverse pluggpapper, pärmar och böcker. Några postitlappar och andra små komihåglappar därtill. Har nog inte så mycket energi och ork till att röja något stort ikväll. Och det krävs förstås mer än önskningar för att få det åtgärdat ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar