onsdag 18 december 2013

Paus i pluggandet

Pausar lite från tentapluggande med att skriva några rader. Det är en enormt krävande tid just nu, som jag dock hoppas mynnar ut i något bättre och en lättnad så småningom. Dels är det tungt att så här i slutet av terminen orka nöta in fakta inför ännu en tenta. Ännu mer tär det, då livet är i en fas då mycket annat ska hinna fixas parallellt, dels praktiskt och dels mentalt med alla funderingar det innebär. Jag har tagit väldigt stora beslut på sistone, men det har varit en mental turbulens. Ena dagen är man säker på sin sak, nästa dag - eller del av dag - kommer oro och rädslor som ibland känns bortom kontroll.

Någon klok person har sagt, att det är i just kriser som utveckling och förändring sker i en. Troligen en formulering av Paulo Coelho, vars kalendrar med citat om livstankar jag haft flera år i rad nu. Hur som helst känns det som att pluggandet fått stå tillbaka delvis på grund av all annan turbulens. Försöker så gott jag kan ändå. Jag är också enormt trött. Det har säkert med en kombination av orsaker att göra, men även det gör pluggandet tyngre. Försöker ändå ha en förtröstan i att det en dag känns bättre. Jag tror mig nu gå i ett spår som känns som rätt riktning.

Förutom diverse telefon- och mailärenden jag behövt ordna med de senaste dagarna, har jag också tvättat tvätt under förmiddagen. I samband med ärenden på stan idag spontanlunchade jag med en kompis. Så det känns som att mycket blir åtgärdat i dessa dagar, och att lite trevligt umgänge bitvis ryms i tillvarons program, även om jag försöker sätta pluggandet högt i tidsprion. Måste påminna mig om allt det positiva :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar