lördag 2 april 2011

Äventyret i cybervärlden fortsätter...

Som jag nämnde i de första inläggen i denna blogg, är det här ännu för mig lite experiment-nivå det här med bloggandet. Det tekniska bland annat är lite okänd mark till viss del…

Vad gör man när ens internetanslutning plötsligt bryts när man är på gång och skriver ett nytt inlägg till sin blogg – vilket numera med det mobila bredbandet sker då och då? Jo, igår tog jag till klassikern copy paste. Åh, va jag gillar de funktionerna, klippa, kopiera, klistra in. Så funktionella i många sammanhang! Jag kopierade över det redan skrivna till Word, sparade det. Startade om datorn för att anslutas till internet på nytt. Och sedan klistra tillbaka det skrivna från Word. Det lyckades ju, med den skillnaden att den fram och tillbaka kopierade texten inte följer mönstret i bloggen. Den är inte blå, som resten av texten. Kanske inte hela världen, men dock stör det mitt estetiska öga lite grann… Lämnar ändå kvar det som det är, som ett dokument över mitt experimenterande som nybörjarbloggare. Detta är för övrigt ännu ett nytt experiment, att jag skriver denna text i Word, för att testa om jag får med den blå färgen, som jag valt, till bloggen.

Jo, faktiskt verkar det så, även på förhandsgranskningen. Får se om det blir samma nyans av blått som det andra. Den dagen jag vågar mig på att experimentera med designen på själva bloggsidan igen, så kan det visa sig bli något helt annat. Vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar