torsdag 28 april 2011

Våren och solsken

Jag har haft en väldigt bra vecka, så jag tänkte att jag måste pränta ner sådana positiva känslor och tankar för att kunna ta fram senare. För livet är ju tyvärr inte alltid på topp. Vill också hamstra vårkänslor. Hos oss, där vårvärme och sol enligt mig är bristvara - jag jämför till exempel med central- och sydeuropa - gäller det att hamstra intryck. Och visst lever vi upp så här års - släpper loss lite mer och så, vaknar upp ur vinteridet... Solsken över huvudtaget, även på vintern, påverkar mitt humör väldigt positivt. Omgivningen blir vackrare.

Efter att ha varit riktigt bra bortkopplad från arbetslivet i två veckor, då jag både bytt ort ett tag och sen haft en härlig solig långhelg på hemorten, var återgången till jobbet och vardagen faktiskt väldigt lyckad. Trevlig stämning, fått mycket gjort, haft trevliga luncher på stan.

Igår kväll upplevde jag riktiga lyckokänslor. Sådär, då allt känns möjligt. Solen skiner. Körövningen känns helt rätt. Trevlig gemenskap, rösten funkar, bra låtar. Även den nya sången sätter sig snabbt. Det kan handla om många kanske små saker, men som tillsammans bildar en lyckad helhet. Gäller att se det. Det gör man inte alltid. Men igår kväll, och många andra stunder denna vecka har jag sett dem, några av detaljerna som gör livet bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar