måndag 4 april 2011

Lite om foton...

Ibland kan man ju vara så där riktigt dödstrött lite för tidigt på kvällen, typ vid 19-20-tiden, när det är lite väl tidigt att gå och lägga sig. Idag var en sån kväll. Eller egentligen har jag varit väldigt trött hela dagen, men vid åttatiden i alla fall, framför tv:n på soffan kände jag att nu borde jag verkligen lägga mig. Skulle bara kort ringa en väninna och inte så mycket mer. Vid halv tio var jag i säng, rätt duktigt tidigt ändå, tyckte jag. Dock var det hopplöst att somna. Så där så man känner att inte en chans att jag somnar. Tänkte då att lika bra att kliva upp och göra nån nytta. Så vad jag gjorde var att jag nu har överfört massor med foton från kameran till datorn, sorterat in dem prydligt i mappar, och dessutom dubbelsparat i ett usb-minne. Jag ligger lite efter med såna fotoprojekt. Det här var foton från 2009... Jag har dock nyare foton överförda till datorn, men många gamla har av olika anledningar blivit liggande i kamerans minneskort.

Jag tycker det är jättekul att fotografera och titta på bilderna och så. Jag har buntvis med fotoalbum fulla med foton som jag samlat på mig under åren. Men sen jag skaffade digitalkamera, har jag inte framkallat några bilder, utan de finns bara i kameran eller på cd:n, några i Facebook och så. Nu får väl bloggen bli ett ställe till att fästa foton på. Så det kommer mera....

Jag gillar också tänkvärda citat. Bilden bredvid här är ett foto på ett vykort, som jag tycker är lite roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar