lördag 9 mars 2013

Ännu en positiv dag :)

Vilken underbar dag. Återigen skiner solen för fullt och värmer upp den annars kalla temperaturen. Nästan vårkänslor i luften, om det inte vore för de många minusgrader som morgnarna och kvällarna har nu. Det kändes jättebra med sången, då jag var på lektion tidigare idag. Fina sånger och rösten fungerade.

Har en soffeftermiddag, då jag tillåter mig att slappa istället för att ta tag i att ordna upp i hemmet. Ska så småningom iväg, så städ får vänta... På Skavlan igår kväll var bl.a. Sinéad O'Connor, som jag inte hört någonting om på länge. Lite inspirerad av det sökte jag upp låtar av henne på Spotify, och fann många bra. Dessa har spelats här i bakgrunden.

Ännu en trevlig positiv sak angående veckan var att vi alla tjejer på jobbet fick varsin fin blomma av vår rumänska kollega igår. I Rumänien uppvaktar man tydligen kvinnorna med blommor på kvinnodagen. Så rart av henne :) I morse när jag halvsömnig och trött kom ut ur sovrummet, var den rosa blomman bland det första jag la märke till i mitt soliga vardagsrum. Livets små glädjeämnen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar