lördag 30 mars 2013

Trött efter flitig halvdag

Energin och krafterna har gått ur mig. Soffan är det jag orkar med just nu. Däremot hade jag en riktig alert och hurtig förmiddag. Efter en god natts sömn bestämde jag mig för att kvickt bege mig till badhuset. Jag har ganska länge varit på gång att åka och simma, men inte kommit iväg... Som tur var det lugnt och ingen trängsel, så jag njöt mycket av att simma. Solen sken in genom de stora fönsterväggarna. Efterföljande bastu är så himla skönt också.

När jag kommit hem och ätit min sena frukost åkte jag till återvinningsstationen och dumpade av gammal elektronik, som länge befunnit sig dels i hallen och dels i vardagsrummet på väg att forslas bort. Äntligen blev det gjort. Det kommer att underlätta min städning, som fortfarande är halvvägs sen igår, med dammsugaren här på golvet väntades på fortsättning. Det lutar åt att fortsättningen blir imorgon och inte idag... ;) Sen cyklade jag ännu till stan fram och tillbaka, där jag fick en del ärenden uträttade och gick och tittade lite på marknaden på torget.

Ska nog ägna mig åt en stunds läsning nu, tror jag. Förhoppningsvis piggnar jag till så småningom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar