fredag 8 mars 2013

Bra vecka; effektivitet, skratt och spontanshopping

Sjunkit ner i soffan, trött men väldigt nöjd med en bra vecka - på många sätt. Det har gått jättefint att klara av det viktigaste på jobbet trots extra liten personalstyrka just nu. Full fart har det varit, och massor väntar till måndag, men det mest akuta hann jag med.

En hel del skratt har veckan bjudit på. Såg en bra och rolig film, Cockpit med Jonas Karlsson i huvudrollen. Så skönt att försvinna in i filmens värld för en och en halv timme. Skojig underhållning, som passade bra när jag var trött efter arbetsdagen.

Igår kväll var jag på en inspirerande föreläsning Mental styrketräning med Losvik och Treier, som också inbjöd till en del skratt samtidigt som innehållet var seriöst och tankeväckande. Jag återkommer till temat en piggare dag. Där fanns en hel del som jag verkligen vill repetera och nöta in hos mig själv. Jag antecknade mycket, men har både igår kväll efteråt och ikväll varit för trött för att läsa igenom det, trots vilja och intresse.

I måndags när jag skulle lämna in mina stövlar till skoaffären för lagning - vi har ingen skomakare i stan, så affären har samarbete men en grannorts skomakare - spontanshoppade jag med mig tre par nya skor. De hade en massa nyinkommet snyggt. Ett par stövlar, ett par kängor och ett par sommarskor blev det. Precis mitt favoritsätt att handla, utan att för mycket tid läggs på det. Cirka en kvart av lunchpausen, och tre par skor "rikare" ;)

Till allt det positiva kan jag också tillägga att solen har skinit så himla mycket  i veckan, under långa dagar. Vackra färger på himlen både på morgnar och kvällar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar