söndag 31 mars 2013

Skojig kväll med variation - film, krog och kyrka

Härligt att vakna till en ledig, vacker, solig dag. Ingen brådska någonstans. Har precis fått i mig en god frukost bestående av grönt te, avocadosmörgås och blåbärssmoothie. Ska väl så småningom ut i det vackra vädret, men först lite morgonslappa i soffan, kombinerat med skrivande.

Det blev en sån härlig och glad social kväll igår, full av spontana infall med en kompis. Vi hade på förmiddagen pratat lite löst om att bara kort gå ut på en drink på kvällen. Senare kom vi på att vi ville se på film innan. Det blev en fransk film, Pojken med cykeln (Le gamin au vélo), som inte var riktigt så lättsam och mysig som den såg ut på omslaget. Den var dock bra, gripande och även med inslag av värme i det tragiska. Efter det blev vi kvar och tittade lite på konsert-dvd:n från förra årets A Tribute to Queen. Det var en lyckad, upplivande kontrast till den berörande filmen innan, och gav oss bra inspirationen till att bege oss ut till stans kvällsliv.

Jag hade tidigare samma dag, eller om det var dagen innan, varit lite sugen på att gå på påsknattsmässa där min gospelkör  - som jag tagit paus ifrån - även skulle spela. Trött som jag ofta varit, tänkte jag då att kl. 23 nog blir lite sent. Men nu när vi ändå rätt sent igår var på väg till stan, nämnde jag att vi ju även kunde gå till kyrkan sen. Det var min kompis pigg på, så efter våra drinkar cyklade vi till den stämningsfulla mässan. :)

Trevligt nog bjöds det även på kyrkfika efter mässan, så vi hann sitta och prata med mina körkompisar, och få i oss gott bröd och efterrätt. Trots att vi från början inte tänkt vara ute så länge, åkte vi ännu en liten sväng tillbaks till krogen. Där fortsatte vi konversationen med det sällskap som just kommit då vi skulle till kyrkan. 

En riktigt lyckad kväll var det. En sån man blir glad och uppåt av. En hel del skratt blev det också. Vilka skojiga infall och händelser livet kan bjuda på ibland :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar