tisdag 12 mars 2013

Franska, sång och envis vinter

Denna vecka har börjat med mycket piggare kvällar för mig än på länge, trots enormt hektiskt på jobbet. En del av personalstyrkan är på semester, vilket gör ens arbetsmoment mer spridda än vanligt. Stämningen är dock positiv, vilket underlättar förstås och gör dagarna trevligare.

Dagarna blir allt längre, men vintern vill inte ge sig. Det är ett flertal minusgrader på nätterna och ikväll har det snöat. Solen har vi som tur sett väldigt mycket av. Underbart.

Ikväll hade vi en trevlig franskalektion. Jag och min kompis brukar träffas mellan jobbet och kursen på ett fik, där vi passar på att göra läxorna. Det är ungefär den tiden och ambitionsnivån jag just nu hinner lägga ner på franskan, övningarna på fiket och lektionerna en gång i veckan. Jag skulle förstås vilja lära mig mer än vad som är möjligt på den korta tiden, men tycker det är skoj att jag ändå tagit tag i repetetitionen av språket efter bra många års uppehåll. Det var ju språk och skrivande bland annat som ska vara i toppfokus för mig i år :)

Jag insåg idag när jag kom hem vid åttatiden att vad ofta jag numera har diskat i köket. Nu när jag har blivit flitigare med sångövandet, kombinerar jag det ofta med att diska undan. Diskandet går av bara farten, det som annars verkligen inte är någon favoritsyssla ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar