fredag 29 mars 2013

Vårvinter och ledighet

Lite tom på idéer, känns det som, sätter jag ändå igång och försöker få ihop några rader. Har nyligen varit på en lite längre promenad i det vackra vårvintervädret. Det har varit väldigt mycket sol på sistone, helt underbart. Den värmer upp nätternas kyliga temperaturer, förutom att den muntrar upp oss nordbor efter den långa hösten och vintern då den hållit sig undan mycket.

Jag är ganska trött, för det har varit väldig hektiska månader hela detta år hittills. Nu är det äntligen påskhelg, och därefter följer semester för mig resten av nästa vecka. Så välbehövligt. Känner mig nästan tråkig som inte har någon resa planerad, rätt ovanligt. Har dock stort behov av egen komma-ikapp-tid just nu. Så vi får se vad det blir. Började denna dag lite halvflitigt med städning här hemma. Ännu återstår vardagsrummet. Dammsugaren står på vänt på golvet här...

Får se om jag lyckas få lite skrivarinspiration under kvällen nu. Jag har några halvfärdiga texter som jag skulle vilja bearbeta. Skulle vara skönt att få ordning omkring mig först, vilket nog skulle öka kreativiteten... Får se hur långt orken räcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar