tisdag 12 november 2013

Ännu ett steg framåt...

Omtumlande liv, känns det som emellanåt. När man tänker efter. Vissa saker har jag kanske också en förmåga att överdramatisera. En del moment blir liksom stora i mitt liv, inget att bara släta över... Sånt som andra kanske inte skulle fästa så mycket energi vid. Jag tänker för mycket på vad andra ska tänka och tycka.

Idag har jag tagit ett konkret steg i praktiken av något som förra veckan blev ett stort beslut mentalt . Har gjort något från min sida, som ännu väntar på respons. Positivt, hoppas jag givetvis. Just nu bortom min kontroll. Jag känner att jag tar ansvar över mitt liv. Jag har egentligen alldeles för länge i livet kämpat mig fram med saker som inte känts helt bra som helhet, trots många bra och givande bitar i dem. Periodvis har jag inte heller sett några bra alternativ att byta till heller, och har därigenom kört på för länge i gamla spår. Ser förstås också att jag lärt mig mycket i de spåren, att de inte bara varit till ondo.

Livsäventyret fortsätter. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar