lördag 2 november 2013

Mod för att hitta rätt...

"We need courage to see the truth." Så stod det på etiketten till min tepåse i morse - för övrigt ett väldigt gott organiskt yogite, Green Energy, vars förpackning jag öppnade då. Det ligger nog en del i citatet. Jag fick lite igenkänning. Ibland kan man till exempel behöva ta läskiga steg, bort från något på sätt och vis tryggt, för att kanske ens ha möjligheten att upptäcka annat värdefullt i livet.

Jag säger "på sätt och vis tryggt" och menar att en livstil kanske är ekonomiskt trygg, men om man inte är tillräckligt tillfreds med det eller mår bra, kanske det är dags att använda det där modet och våga göra en förändring.

Det finns säkert en massa att tolka in i citatet ovan, men det här var mina associationer. Sen blir förstås inte alltid förändringar så som man tänkt sig. Ändå är det nog nyttigt att våga nytt. Jag vill ändå tro att livet nånstans leder en "rätt", även om vägen ofta är snårig med en hel del uppförsbackar... Med att hamna eller hitta "rätt" tänker jag mig att på nåt sätt finna sitt sanna jag, det som är menat för just en själv. Jag vill tro att det ska finnas nåt sånt.

I nuläget tampas jag med en del stora livsfunderingar, som jag nog återkommer till senare. Känner ett hyfsat lugn, och har nog kommit en bit på väg i min personliga utveckling bara under hösten nu. Trots att saker och ting inte helt blev som tänkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar