måndag 25 november 2013

Stockholmsträff och lite annat

Vilken intressant dag det har varit hittills. Råkade i morse se på Facebook - jag som inte varje morgon går in där... - att en kompis från Skåne är på väg till Stockholm enligt sin statusuppdatering. Eftersom jag också var på väg hit mailade jag henne och frågade om vi kunde tajma in en tidig lunch ihop. Jättekul att det passade, för vi har inte setts på bra många år :)

Efter det kom jag hit till universitetet för att delta i spanska språkcaféet. Det är jättebra att de ordnar det här. Önskar att jag hade fler naturliga tillfällen att öva min spanska på. Har nu också gjort klart läxorna inför kvällens kurs.

Igår kväll snöade det - för första gången i år tror jag - i Mariehamn. I morse var det inte mer än någon enstaka vit fläck kvar på asfalten. I Roslagen däremot var det lite vitare i förmiddags. Det har nu slagit om till lite kyligare dagar. I Stockholm sken solen idag, men så här dags har skymningen nästan övergått i mörker, när klockan är halv fyra...

Bara en liten allmän update såhär, innan jag fortsätter med andra fixanden...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar