fredag 15 november 2013

Vidgar vyerna med ny flygplats

Har äventyrat mig fram till Bromma flygplats, vilket dock inte var så äventyrligt - i alla fall inte ur negativ synpunkt. Tvärtom gick det himla smidigt att ta sig hit.

Trots att jag är enormt resvan kan jag känna mig lite osäker inför att ta mig till nya platser, när jag dessutom har viktiga tider att passa. När jag sökte resrutt på SL:s webbsidor fanns det många olika alternativ, vilket först gjorde mig lite förvirrad. Rutten jag valde idag funkade i alla fall väldigt bra.

Det kändes lite konstigt att tänka sig att vi närmar oss en flygplats, tänkte jag, när bussen åkte omkring i en stadsdel full av byggnader och folkliv allmänt. Plötsligt ser man ett plan på låg höjd flyga över hustaken, uppenbarligen på väg att landa. Lite overkligt.

Jättesmidigt gick allt sen med incheckning etc. Vänlig och serviceminded personal har servat mig fram här.  Det blir väl lite extra personligt i det småskaliga jämfört med till exempel stora Arlanda, som jag är mer van vid. Jättefort har allt gått också. Jag inser att jag inte alls hade behövt åka med så här god marginal. Härifrån vill jag flyga fler gånger. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar