fredag 8 november 2013

Skål för framsteg i livet, och lite bokmässa

Pausandes från en studieuppgift skålar jag med och för mig själv, över mina framgångar i det spännande men ofta också kämpiga livsäventyret. Har tagit fram en liten 20-centiliters Henkell Trocken piccolo ur skafferiet, inköpt i ett fempack inför förra nyårsafton. Det fanns ännu några kvar...

Det händer enormt mycket i mig nu - mentalt. Det går framåt, sakta, och kanske inte alltid säkert, men dock framåt. I medgångar varvat med motgånger inklusive massvis med rädslor och osäkerhet. Därför känns det desto större för varje steg jag konkret känner att jag tagit mig framåt. Det har under en tid vuxit fram väldigt viktiga beslut inför en relativt nära framtid, vilket är en väldig lättnad för mig. Nu är det dags att fullt ut ta ansvar över mig själv och mitt välmående, och inte offra mig för någon annan eller något annat på bekostnad av min hälsa.

Idag har jag fått en hel del ärenden uträttade och hunnit med frissabesök och en trevlig lunch med en god vän.

Mitt skrivande avbröts en stund av ett givande samtal med en nära vän, och nu närmar sig Skavlan. Pausandet från min studieuppgift övergår till avslut av den, för denna kväll. Får fortsätta imorgon.

Måste bara nämna, att jag såg på Svt:s finska nyheter, Uutiset, tidigare under kvällen att Sverigefinska bokmässan på Finlandsinstitutet i Stockholm är imorgon. Jag var på den för ett par år sedan, och tydligen har den börjat bli en återkommande tradition. Trevligt, tycker jag. Det är tydligen fjärde året i rad nu, och förra året besöktes den av cirka 500 gäster. Där kommer också författarna från norra Finland, som jag skrev om i inlägget igår, att delta.

Skavlan är i full gång nu. Jag avslutar skrivandet här för att koncentrera mig på det och fredagsslappa lite. Skål än en gång för viktiga livsbeslut ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar