lördag 23 november 2013

Hemma igen, med bilder och tankar

Det vackra biblioteket i Leuven
Ikväll har jag äntligen fått in mina bilder från Belgienresan till datorn. En hel massa blev det som vanligt för mig. Försöker tänka tillbaka till den jättetrevliga långhelgen jag hade där. De senaste dagarna har energin och tankarna övertagits av annat, så att det hela med resan hamnat lite i skymundan. Med fotona återupplivar jag det lite nu. Hade tänkt att skriva mer om orterna jag besökte, men det blir nog en annan dag.

Ska snart försöka lägga mig. Kom tillbaka hem idag från min kurser, trött efter mycket resande och massa fixanden som krävdes efter hemresan. Fick bland annat vänta på mitt bagage väldigt länge, och utan att kunna få information om var den fanns. Där fanns bland annat en väldigt viktig kursbok som jag inte hade kunnat avvara speciellt länge. Den kan man dessutom behöva beställa för att kunna köpa en ny att ersätta med. Därmed var jag extra frustrerad över att inte veta om och när jag skulle återfå resväskan. Sen var det ju inte så kul att gå i samma kläder flera dagar på raken heller... Jag åkte ju inte direkt hem, eftersom jag hade kursdagar i Sverige direkt efter utlandsresan.

Leuven
Jag brukar alltid ha något slags "survival kit" med mig i handbagaget under mina flyg, eftersom jag ett flertal gånger fått vänta på bagaget, som inte kommit med samma flyg som jag... Denna gång var viktgränsen lägre för just handbagaget, så alla kursböcker kunde jag inte ha med där. Ett par trosor och strumpor fanns där dock, som jag fick varva med. Tvätt efter varje dusch fick det bli tills bagaget kom... ;)

Sätter in några Belgienfoton här och har nog för avsikt att återkomma till temat ännu. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar