fredag 1 november 2013

En bra dag, och mentala livsäventyret fortskrider...

Har egentligen haft en massa olika tankar, varav det är flera som jag tänkt skriva om. Nu när jag väl tar mig tid till det, känns det som att det står still...

Idag har det hur som helst varit en väldigt bra dag. Började förmiddagen med att åka till badhuset och simma. Det är så lyxigt egentligen att hinna unna sig det, och även bastun efteråt. Ändå ska det kännas så segt ibland att komma iväg. Jag var jättetrött när klockan ringde, och tvekade en del, innan jag tog mig iväg. Därmed har jag nu hunnit simma upp mina tio gånger på simkortet som går ut på måndag. Det var nog delvis det som pushade mig iväg, för jag går hellre till badhuset en vardag än på helgen... :) Hade en trevlig lunchträff på stan också, innan jag sen uträttade flera viktiga ärenden.

Trots att hösten - och förstås även ännu längre bak i tiden - har varit lite av en mental berg- och dalbana för mig, tror jag nu att det hänt viktiga och avgörande saker både på det yttre och inre planet, som ger hopp och lite klarhet kanske. Åtminstone klarhet över vad jag inte vill eller borde gå med på, om än det motsatta ännu inte alltid klaffar lika lätt... Rädslor och oro över framtiden lyckas jag inte helt hålla tillbaka, även om jag vill tro att saker och ting så småningom faller på plats, även då man tar lite risker.

Den senaste veckan och förra helgen har inneburit många trevliga återseenden med släkt och vänner. Känner mig uppskattad av personer som jag också tycker om. Återigen har jag haft flera trevliga lektioner på universitetet, med kurskamrater jag trivs bra med. Äntligen tog jag mig för något, som jag länge tänkt och emellanåt glömt bort, nämligen att delta i universitetets språkcafé, som språkstudion där ordnar. Det var så trevligt och lyckat. Jag deltog i konversationer på spanska tillsammans med en kurskamrat och flera nya bekanta. Jättetrevligt verkligen. Kommer definitivt delta flera gånger, när jag kan tajma ihop det med mina kursdagar. Välbehövligt också att få öva på språkkunskaper jag sällan får tillfälle till.

Har sen en stund tillbaka sjunkit ner i fredagssoffan, efter bland annat tvättstugetvätt. Borde gå ner ännu en vända under kvällen, mest för att sätta på den där värmefläkten i torkrummet, som automatiskt stängs av efter en viss tid. Det får nog bli innan kvällens förhoppningsvis sista "programpunkt", Skavlan på tv... Förhoppningsvis därför att jag hoppas på att somna efter det. Igår kväll gick det trögare med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar