tisdag 19 november 2013

Ofrivilligt ändrad resrutt

Oplanerat äventyrar jag mig nu genom södra Sverige. Är ändå tacksam, att jag ens kommit så här långt, trots att jag är väldigt trött efter en kort natts sömn...

I morse checkade jag in på Bryssels flygplats, för att ta flyget till Bromma. Precis när jag tagit mig igenom säkerhetskontrollen ser jag ett sms, som meddelar att mitt flyg är inställt på grund av strejk.

Tar mig snabbt till flygbolagets serviceställe, där det redan är uppåt femtio meters kö. Köandes försöker jag samtidigt ringa flygbolaget, men kommer inte fram trots en stunds telefonköande.

När jag stått i kön närmare tre kvart - och inte kommit framåt nämnvärt - hör jag en flygplatsanställd fråga runt i kön om det är några kvar där som ska till Göteborg. Snabbt tog jag min chans och frågade, om jag kan åka med där, då det verkade rätt sannolikt att jag kan bli fast i Bryssel en stor del  av dagen - i bästa fall.

Rätt snabbt ordnade det sig att jag i sista stund kunde bokas om till vad de sa sista platsen på planet. Iväg kom jag, men tyvärr förstås inte mitt bagage. Hoppas kunna få det snarast möjligt...

Det hade tydligen varit inställda flyg redan igår. Flera på planet hade fått övernatta en extra natt i Bryssel. Så på vis har jag haft en himla tur att redan ha kommit så här långt. Tänker också på de som häromåret blev fast på olika håll i världen på grund av askmolnen. Så  värre kunde det vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar