tisdag 19 december 2017

Lyckad julfest - ändå... :)

Jag är egentligen helt färdig för att stupa i säng nu, men efter en trevlig kväll har jag så många positiva tankar, så att jag borde få ner något av det medan jag kommer ihåg... :) Jag hade anmält mig till mitt fakultets julfest på universitetet för ikväll. Det visade sig att ingen på min avdelning nu skulle dit. Det är helt långt utanför min komfortzon att ta mig till en fest där jag inte vet om jag känner någon. Över huvud taget har jag varit väldigt lite på plats på universitetet på sistone, så jag känner mig lite utanför hela sammanhanget ändå. Det var därför som jag med en viss bävan gick iväg till festen tidigare ikväll. Jag var inte alls jättetidig men ändå typ först på plats. Ännu mer bortkommen kände jag mig förstås då. Tog en sväng via toaletten och messade i halvpanik till min kompis, som peppade mig :)

Kvällen blev i alla fall jättelyckad. Det var fler obekanta än bekanta ansikten, men jag hade trevliga samtal med de få som jag kände bäst. Framför allt fick jag jättebra peppning och tips i min rätt jobbiga livssituation. Maten var jättegod, såna ordentliga mättande sallader med tofu och annat lite kraftigare, och goda dressingar till. Och gott vin därtill :) Till trevlig musikunderhållning satt vi och pratade. Fick både bra tips inför mitt jobbsökande och för forskningsfinansiering. Dessutom blev jag påmind om vad man bör hoppa på och inte. Lite samma som jag varit inne på i de senaste inläggen här, att komma ihåg vad mina livsdrömmar handlar om. Jag har ju offrat en hel del ekonomiskt och också socialt med stora flytt från orter, då jag som nu senast gått över till studier när jag inte mått tillräckligt bra i ett jobb. Därför är det viktigt att lyssna på mina behov vid beslut om att söka eller hoppa på vissa jobb, så att jag inte hamnar i situationer som gör mig sjuk eller vid dålig hälsa på annat sätt. Fick också boktips om personlig utveckling :)

Jag påmindes också om att inte planera alltför mycket för framtiden. Vi vet ju aldrig vad som händer härnäst, hur mycket framtid vi har att planera för... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar