tisdag 17 maj 2011

Guldyra och läsning...

Trots att jag hänger ganska lite med i sportvärlden - även om jag gärna motionerar och rör på mig själv... - så har det ju inte gått att missa att Finland nu tagit guld i hockey VM. Råkade tajma in gårkvällens stora festligheter med en tjänsteresa till Helsingfors, så det stora och långvariga festandet och jublet nådde in i mitt hotellrum i centrala stan i natt... På nyheterna sa de, att ca 100 000 pers deltog, då hockeykillarna med annan underhållning fanns på Salutorget igår kväll. Sen fortsatte festandet långt in på morgontimmarna för ganska många, men enligt polisen hade det inte varit några större problem. Öronproppar är bra.

Har mellan varven läst vidare om Elizabeth Gilberts långresa i romanen som jag nämner i ett tidigare inlägg. Efter att ha frossat sig igenom de italienska orternas läckerheter, konverserat på italienska och gått upp tio kilo i vikt, har hon åkt vidare till Indien, där hon nu lever i ett ashram, med betydligt mer lättsmält mat kombinerat med andligare bravader. Jag läser med intresse vidare. Återkommer.

2 kommentarer:

  1. Olihan se hienoa, kun Suomi voitti kultaa. Varsinkin Ruotia vastaan.;-) Meillä kun on ikuinen pikkuveljen rooli isoveli-Ruotsin kaunalossa.

    Kiitos vielä mukavasta jutustelusta Helsingissä.

    SvaraRadera
  2. Kiitos itsellesi myös! Oli tosi kiva päivä yhdessä :)

    SvaraRadera