torsdag 26 maj 2011

Lite avkoppling med film igen

Trött och slut efter jobbet kände jag att det var läge för film. Så där lagom, för att slippa engagera sig i annat. Som vanligt när jag går till biblan för att återlämna något, lyckas jag ofta få med mig något nytt. Det hände igår, och denna gång blev det Lars and the Real Girl, en film som visade sig passa mig ikväll. Den var lite udda. I början tänkte jag, att är det värt att lägga tiden på detta, men den visade sig vara rätt mysig. Är man relativt fördomsfri och ser den med lite humor, var den riktigt underhållande. Det var nog tänkt att finnas lite djupare botten i den också. Det fanns mycket omtanke till medmänniskor i filmen, och fördomar vändes till att spela med i ett till synes galet spel, men där glädje och kärlek gick att finna då man bjuder på sig själv lite. Ibland är det intressant att ställa sig frågan: "Vad är normalt egentligen?"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar