onsdag 25 maj 2011

Träning efter paus...

Äntligen kom jag då iväg till gymmet i söndags. Har liksom varit på gång rätt länge nu… Tänkt komma igång och träna. Jag tycker det är rätt kul egentligen att röra på mig, och ser det också som en naturlig del av min livsstil. Jag går gärna långa promenader, cyklar,  simmar… Gillar att jogga också, men har länge haft problem med ena knäet. Det har dock blivit en väldigt lång paus från tränandet för min del denna vinter, av olika anledningar. Trots att jag vardagsmotionerar genom att låta bilen stå, och tar mig fram till fots och på cykel, så har jag saknat den där pulsträningen. Det är en speciell känsla efteråt, när man fått ta i lite extra :)
 
Det jag hade glömt bort, var träningsvärk. Oj, vilken stel och öm kropp jag hade i måndags. Det var, som sagt, i söndags jag var på gymmet. Mina normalt raska steg i jobbkorridorerna, höll ett helt annat tempo då jag släpade mig fram. På tisdagen – igår alltså – var det ännu värre. En kollega skrattade och sa, det här som man ibland brukar skoja vid träningsvärk, att det inte är sunt att träna. Jag försöker vända på det och tänka, att jag borde nog träna oftare! Det slog mig också i måndags, att jag faktiskt glömt att stretcha efteråt. Det brukar jag alltid göra. Men jag hade tydligen riktigt kommit ur rutinerna ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar