tisdag 3 maj 2011

Härliga skratt...

Ikväll har jag varit och lyssnat på stand up komik av David Batra. Oj, jag har skrattat så tårarna rann. I rappt tempo bjöd han på skämt efter skämt. Vad mycket humor och fyndigheter man kan hitta i svenskars diverse uppmanings- och regellappar de satt upp här och där! Åtminstone har Batra lyckats med det. Det är väl det det handlar om, att hitta komiken i det lilla, förgylla dagen. Komma ihåg att titta efter det, i den ibland till synes gråa vardagen.

Jag tror på det där med humorns och skrattets helande verkan. Det gäller att försöka se till att få en stor dos av glädje i sitt liv. Att se på en komedi eller gå på ståupp-komik kan vara ett sätt, men säkert finns det mycket glädje nära till hands även i vardagligare ting, bara man inte glömmer att hitta den. Om det sen må vara på små meddelandelappar...

2 kommentarer:

  1. Mera humor till folket.
    Vi behöver mera skratt i vardagen. Det är bara att orka
    Se humorn i vardagen. Men undvika att fnittra för sig dig själv offentligt.
    Din omgivnings kan missbedöma dig.
    i sin okunskap.

    SvaraRadera
  2. Verkar som jag missade något hade en kväll om försäkringar istället, bra men kanske inte så befriande som ett skratt. Jag tror på att försöka se humorn i de vardaglig om än man ibland först blir arg men sen kan skratta åt det. Skrattet hjälper än att få distans, men också att lätta på trycket och faktiskt också få energi.

    SvaraRadera