lördag 28 maj 2011

En dag full av flit

Vad lyckat - jag har precis tagit en fikapaus i mitt städande, så spiller jag kaffe på den vita mattan...! Jag har en riktig flitdag idag. Vaknade full av inspiration. Idag ska det bli ordning och reda i livet, rent omkring mig. Så efter frukost satte jag igång. Inte för att städa är så där jätteskoj egentligen, men idag har det känts helt ok. Denna gång är det en lite större städning än vanligt. Det är i sig inte så stort jobb att dammsuga och torka av golven. Det stora problemet är att jag har så otroligt mycket saker. Jag har en ambition att rensa bort grejer jag egentligen inte behöver, men jag har tyvärr inte kommit så långt med det. Jag har nog prioriterat den fritid som blir över efter jobbet till annat... Så därmed blir städningen ett stort projekt idag, när jag vill komma åt att göra rent överallt. Just nu är jag väl ungefär halvvägs. Återstår vardagsrummet ännu. Där är just nu alla saker jag flyttat ut från de andra rummen, så det är lite smått kaotiskt. Så en paus behövs :)

När jag flyttade hit, kom jag från en lägenhet med större förvaringsutrymmen. Här har jag inte riktigt lyckats trixa fram någon bra lösning än. Av alla dessa saker har det bland annat uppstått ett provisoriskt förråd under min säng... Men bara provisoriskt, tänker jag. Jag vill verkligen ha luftigare omkring mig. Tyvärr är jag dålig på att kasta bort något. Kan ju komma till användning, osv...

Nu skiner solen där ute, men i morse var det mulet och såg ut att ha regnat i natt. Jag tror att den här mulna morgonen ökade lite på städmotivationen. Är det vackert väder, brukar jag vara ivrig att ta mig utomhus. På tal om flitdag, förresten. Jag pausade även tidigare under dagen från städningen med att köra ett träningspass på gymmet. Nu är det dock bäst att avsluta denna paus, så att jag inte helt tappar farten i mitt donande här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar