söndag 21 oktober 2012

Lite kort om höstlig skrivarretreat

Jag är nog lite för trött för att orka skriva ner allt som jag egentligen tänkt. Det får kanske bli en fortsättning en annan dag. Jag är så full av inspiration och glädje efter en väldigt givande skrivarretreat under denna helg. Det var för mig en ny variant, då vi kombinerade skrivarpassen med meditation och tysta måltider. Tystnaden och meditationen är teman i sig att återkomma till förutom själva skrivandet.

Det är så inspirerande att fokusera koncentrerat på skrivande en hel helg och på en lite avskärmad plats en bit ifrån hemmet. Miljön där vi var är vacker, men  i regnet och i det gråa vädret blir förstås inte intrycken de helt bästa. Hösten är annars som vackrast fortfarande. Med risk för att låta tjatig om dessa höstfärger, måste jag ännu nämna dem. På vägen till Eckerö och tillbaka kunde jag knappt se mig mätt på färgnyanserna på träd och buskar. Ute på landsbygden framträder de nog på ett annat sätt än i stan. 

Bristen på ork överskuggar nog skrivarinspirationen för stunden. Det har varit en intensiv helg, även om den var rogivande och mysig i sig. Återkommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar